image
image
image
image
image
image
image
image

A belvárosi lakók érdekében változtatnának a parkolási renden

Somogyi Tivadar elmondta, március 1-én kerül a közgyulés elé a parkolási rendelet módosításának kérdése. Hangsúlyozta, hogy mint belvárosi képviselők, elsősorban a belvárosban lakók érdekeit képviselik a kérdésben.

Németh Zoltán kifejtette, a jövőben változtatni szeretnének a belvárosi közlekedési renden, de ehhez a parkolási rendet is módosítani kell. Ennek érdekében az egyetem közlekedési tanszéke megbízást kapott, hogy készítsenek szakmai javaslatot a témában.

A képviselő kiemelte, a céljuk az, hogy a belvárosban élők könnyebben tudjanak parkolóhelyet találni maguknak. Eddig mindenki csak a rá vonatkozó övezetben használhatta fel az 1700 forintos parkoló bérletét (aki a centrális zónában lakik, az csak a centrális és az egyes zónában, aki a kettes zónában lakik, az csak a kettes, aki pedig a hármasban lakik, az pedig csak a hármas zónában).

Problémát jelentett, ha éppen nincs parkolóhely a lakó háza előtt, akkor a néhány méterre található másik zónában már nem parkolhatott, csak az esetleg jóval messzebb fekvő, az övével azonos zónában. Megoldásként a képviselők elmondták, a javaslat szerint a belvárosiak nem csak a saját övezetükben, de a hozzá csatlakozó alacsonyabb övezetben is parkolhatnak (aki a hármas zónában lakik, az pedig a hozzá csatlakozó magasabb övezetben). Németh Zoltán hozzátette, a változás miatt nem kellene a lakóknak új bérletet váltaniuk, azt postán kapnák meg a részletes tájékoztatással együtt.

A tájékoztatón elhangzott, bizonyos utcákat átsorolnak más övezetekbe. Somogyi Tivadar példaként említette a Batthyány teret, ahol ma már a lakók alig tudnak megállni. Mint mondta, mivel az Árkádnál az első parkolási óra ugyan ingyenes, de a második óra már 200 forint, ezért sokan inkább a környező belvárosi utcákban állnak meg, és ezért az ott lakók kiszorulnak.

Az árak változásával kapcsolatban elmondták, a kettes és a hármas zónában nem változik a parkolás díja, de a centrális és az egyes zónában a progresszív emelést javasolja a tanulmány. Ennek lényege, hogy az első fél órában a parkolás díja a mostanihoz képest változatlan maradna, de utána félóránként tíz forinttal emelkedne.